Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Ֆիլմը եղբորս մասին է. նա որոշեց հեռանալ կյանքից»

«Ֆիլմը եղբորս մասին է. նա որոշեց հեռանալ կյանքից»
24.09.2013 | 11:36

Հոլանդացի ռեժիսոր ՌԵՆԵ ՀԱՈՒՎԵՆԻ «Հերոին» ֆիլմը ընդգրկված էր «Ոսկե ծիրան» 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի խաղարկային ֆիլմերի ծրագրում (գլխավոր դերում` Մադս Վիտերմանս):
Յոսը որոշում է փոխվել. նա այլևս չի խմի, չի ծխի, կոկաին, հերոին կամ այլ թմրանյութեր չի օգտագործի: Ֆիլմը սկսվում է կարճ, հպանցիկ ինտրիգով ու շարունակվում ոչ մի տեղ չտանող միապաղաղ, չընդհատվող վազքով: Վազք, որ հեռացնում է անօթևանների կացարանից, հերոինից, անփողությունից, մթերային խանութից, սեփական տեսակի հետ հաշտ թափառական ընկերներից: Ֆիլմի վերջում նիդերլանդական առավոտը բացվում է առանց Յոսի:
«Հերոինը» Ռենե Հաուվենի առաջին լիամետրաժ աշխատանքն է: Հաուվենը 30 տարի աշխատել է երաժշտության ասպարեզում` որպես երաժիշտ, 2007-ին լիովին հեռացել է երաժշտության ոլորտից, իսկ մեկ տարի անց սկիզբ է առել նրա համագործակցությունը երիտասարդ կինեմատոգրաֆիստ Թեյս Գլոգերի հետ: Միասին հիմնել են Schaftkip Films ընկերությունը` փոքր բյուջեով ֆիլմեր նկարահանելու համար:
Հոլանդացի ռեժիսորը այսպես ներկայացրեց ֆիլմի նախապատմությունը. «30 տարի առաջ եղբայրս մահացավ հերոինի չարաշահումից,- ասաց նա:- Ֆիլմի ստեղծման պատճառներից մեկը այդ տխուր հուշն էր: Տարիներ շարունակ մտածում էի, որ եղբորս կյանքի տասը տարիների մասին ֆիլմ պիտի նկարահանեմ: Երբ սկսեցի աշխատել, հասկացա, որ ճիշտ կլինի ոչ թե նրա ապրած տարիները ցույց տալ, այլ մեկ օրը: «Հերոինի» ստեղծման երկրորդ պատճառն այն էր, որ շատ էի ուզում ֆիլմի գլխավոր դերակատարի հետ աշխատել: Դերասանն ինքը կյանքի վերջին տարիներին խնդիր ուներ թմրանյութերի հետ»:
Մնացած դերերում սովորական մարդիկ են, Հաուվենը նրանց գտել է փողոցում: Ասաց, որ սիրում է, երբ մարդիկ տեսախցիկի առաջ մտածում են ինչպես խաղալ, երբ պայքարում են իրենք իրենց դեմ: «Հերոինը» նկարահանել է երեք ամսում, քիչ գումարով և գոհ է իր աշխատանքից: «Ինձ հարցնում են` եթե ժամանակ լիներ և ավելի շատ գումար, կկարողանայի՞ք ավելին անել: Հիմա որ նայում եմ, հասկանում եմ, որ` ոչ, ուրիշ ֆիլմ կստացվեր, այսպես լավ է»,- ասաց ռեժիսորը:
-Ինչո՞վ էր պայմանավորված անցումը երաժշտությունից կինո:
-Երաժշտությունը գրում էի ուրիշների համար, շատ պատվերներ ունեի, բայց մի տեսակ ձանձրացել էի ուրիշների համար աշխատելուց և սկսեցի զբաղվել կինեմատոգրաֆիայով: Ֆիլմ նկարահանելու ցանկություն շատ վաղուց ունեի, բայց մեծ ֆինանսների հետ էր կապված: Այսօր արդեն ժամանակակից տեխնոլոգիաները, թվային տեսախցիկները թույլ են տալիս ֆիլմ նկարահանել ավելի փոքր գումարով:
-«Հերոինը» Ձեր առաջին լիամետրաժ ֆիլմն է, նկարահանել եք 2013-ին, սակայն կինեմատոգրաֆիայով զբաղվում եք 2008-ից: Այլ աշխատանքներ ունե՞ք:
-Մինչ «Հերոինը» հինգ ֆիլմ եմ նկարահանել, բայց ոչ որպես ռեժիսոր, այլ պրոդյուսեր:
-«Հերոինը» ցուցադրվե՞լ է Հոլանդիայում, եթե այո, ի՞նչ արձագանք է գտել:
-Հոլանդիայում դեռ ոչ ոք չի տեսել այս ֆիլմը: Պրեմիերան տեղի է ունեցել Մոսկվայում, սեպտեմբերին կներկայացվի Հոլանդիայում կայանալիք փառատոնում: ՈՒզում եմ այս ֆիլմով շատ հեռու գնալ: Հոլանդիան փոքր երկիր է, մարդիկ կարող են լավ կարծիք հայտնել ֆիլմի մասին զուտ այն պատճառով, որ ինձ ճանաչում են: Այլ երկրներում արձագանքները կլինեն շատ ավելի օբյեկտիվ:
-Ինչպե՞ս որոշեցիք «Հերոինը» ներկայացնել «Ոսկե ծիրանում», ի՞նչ գիտեիք փառատոնի մասին:
-Երբ մտածում էի որտեղ ներկայացնեմ ֆիլմը, հաշվի էի առնում, թե ինչպիսի ընտրություն է տեղի ունենում փառատոների ծրագրում: «Ոսկե ծիրանի» նախորդ տարիների ընտրած ֆիլմերը ուսումնասիրելով, հասկացա, որ արժե ֆիլմը ներկայացնել Հայաստանում: Մոտ 1000 փառատոն կա կինոաշխարհում, և իրականում դժվար է ընտրություն կատարելը:
-Ֆիլմում կային իրենց կենսակերպին հարմարված թմրամոլներ, թափառաշրջիկներ: Յոսը պայքարում էր, բայց, ի վերջո, տեղի տվեց: Ինչո՞վ էր պայմանավորված Ձեր ընտրած վերջաբանը:
-Ֆիլմը եղբորս մասին է: Նա որոշեց հեռանալ կյանքից: Մենք հաճախ ենք հանդիպում մարդկանց, ովքեր ունեն որոշակի կախվածություն: Կարծում եմ, պետք է ազատ թողնել այդ մարդկանց, որ կարողանան որոշում կայացնել: Ֆիլմը նկարահանելիս հենց այդ տեսակետով եմ առաջնորդվել: Պատմությանը ծանոթ էի, եթե այլ լուծում տայի, կլիներ արհեստական:
-Երբեմն թմրամոլի մասին պատմող ֆիլմը անուղղակի գովազդում է թմրանյութի գործածումը, մանավանդ եթե հերոսը հայտնի անձնավորություն է, կամ շահում է հանդիսատեսի համակրանքը: Մտածե՞լ եք այդ մասին և ինչպես եք կարողացել պահել այդ սահմանը:
-Նախ ես մի հարց տամ` Դուք սիրեցի՞ք ֆիլմի հերոսին:
-Այո, թեև երբեմն հիասթափեցնում էր: Հետո երկար ժամանակ չէի կարողանում մոռանալ նրան: Այս ֆիլմը ստիպում է մտածել:
-Ֆիլմի սկզբում ներկայացվում է անօթևանների կացարանը, ու ոչ ոք չգիտի, որքան ժամանակ է Յոսը այդ կացարանում, ի՞նչ կյանքով է ապրել, ինչքա՞ն ժամանակ է թմրանյութ գործածել և այլն: Քանի որ իրադարձությունները զարգանում են այդ կետից, հենց դա էլ ապահովում է պրոպագանդայի բացակայությունը:
-Ձեր բարձրացրած խնդիրն առկա է ամենուր: Հոլանդիայում որոշ թմրանյութեր ազատ վաճառվում են, կարելի՞ է ասել, որ խնդիրն ավելի սուր է ձեր երկրում, ու ֆիլմը ստեղծվել է նաև այդ պատճառով:
-Այո, մեզ մոտ որոշ թմրանյութեր ազատ վաճառվում են, բայց դա չէ խնդիրը, կախվածությունը կարող է նաև ալկոհոլից լինել, ոչ մի տարբերություն չկա: ՈՒ եթե մարդն ուզում է մի բան անել, կանի, անկախ նրանից` դա օրենքով թույլատրվո՞ւմ է, թե՞ ոչ:
-Ձեր հետագա ֆիլմերում ի՞նչ խնդիրներ եք արծարծելու:
-Նոր ֆիլմի գաղափար ունեմ, որ հիմնված է իրական պատմության վրա: Մոտ երկու տարի առաջ միջին տարիքի մի գերմանացի նավով եկավ Հոլանդիա և երկու տարի ապրեց լճի վրա: Մարդիկ անհանգստանում էին, ուզում էին մի բան անել, հոդվածներ էին գրում և այլն, բայց այդ մարդն ուզում էր իր կյանքով ապրել, չէր ուզում որևէ մեկը խանգարի իրեն: Ես կարծում եմ` հասարակությունն ուզում էր այդ մարդուց ազատվել, ուզում էր, որ նա չառանձնանա իրենից: Դա կարծես ցուցադրական պայքարի ձև էր, և հասարակությունը նեղվում էր դրանից:
-Ֆիլմը վավերագրակա՞ն է լինելու` իրական կադրերով:
-Ոչ, գեղարվեստական ֆիլմ է լինելու:
-«Ոսկե ծիրան» փառատոնին ներկա էին հայ անվանի արվեստագետներ Փելեշյանը, Ազնավուրը և այլք: Ի՞նչ գիտեք Հայաստանի, հայ նշանավոր մարդկանց մասին:
-Հայկական կինեմատոգրաֆիային ծանոթ չէի, բայց ծանոթ եմ 1900-ականների պատմությանը, ոչ միայն Հայաստանի, առհասարակ, Կովկասյան տարածաշրջանի: Փարաջանովի «Նռան գույնի» մասին լսել եմ, բայց չեմ տեսել, անպայման կդիտեմ ֆիլմը: Ինչ վերաբերում է Ազնավուրին, չգիտեի, որ նա հայ է, կարծում էի` ֆրանսիացի է:
-1900-ականների պատմությանը եթե ծանոթ եք, ուրեմն գիտեք նաև Ցեղասպանության մասին:
-Այո, գիտեմ:
-Հայաստանի մասին ի՞նչ կասեք, Ձեր այցելության ընթացքում ի՞նչն է տպավորվել:
-Ես Ռուսաստանից եկա Հայաստան: Աննկարագրելի էր Մոսկվան մեքենաների արագ ընթացքի առումով: Մոսկվան մեգապոլիս է, երբ եկա Երևան, չգիտեի` ինչ է սպասվում, բայց եկա ու իմ հայրենի քաղաքի նման ջերմություն զգացի:
Սիրում եմ, երբ քաղաքի փոքր կենտրոնը հնարավորություն է տալիս շատ բաների ծանոթանալու: Երևանը տվեց այդ հնարավորությունը, քաղաքի կենտրոնում քայլելով շատ բաների ծանոթացա, շատ հավանել եմ ձեր քաղաքը:
-Հայաստանի իրական ծիրանին ծանո՞թ եք:
-Ոչ, դեռ չեմ հասցրել ճաշակել: Անպայման կփորձեմ:

Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ
Թարգմանությունը` Աննա ՍԵԹԱՂՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2755

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ